streda 14. marca 2012

Pompos

Tak dnešné menu bolo ešte ráno veľkou otázkou. Do obchodu sa mi nechcelo, čiže jedine to som mohla použiť čo bolo v chladničke. Recept som už dlhší čas chcela vyskúšať, len som ho stále ukladala bokom, lebo som našla niečo iné. S týmto jedlom sa hlavne stretávame na jarmokoch, ale to si myslím, že tam je cena za kus predražený. Ani komplikované to neni a aj dosť rýchle. Dúfam, že bude chutiť :)

Prísady:


K cestu:
1kg polohrubá múka
5 až 6 zemiakov
1 droždie
1 lyžička soli
1 lyžička cukru
4dl mlieka

Na vrch:
550g smotany (to je presne 1 veľký a 1 malý kelímok)
6 stúčikou cesnaku
250g slaniny, ja som použila anglickú slaninu
1 klobása (ja som klobásu tam vôbec nedávala, nemala som ju doma)
1 červená cibuľa

2dl z mlieka zohrejeme dáme do nej cukor aj droždie. Zemiaky uvaríme v šupke, necháme vychladnúť. Očistíme ich a potom nastrúhame, alebo pretlačíme ich ako keď robíme zemiakovú kašu.
Pri ďalšom kroku už dáme všetky prísady cesta dokopy. Keby nám cesto sa nechcelo spojiť pridáme troška vody, ja som nepotrebovala. Cesto necháme chvíľku kvasiť na teplom mieste. (20 min.)
Cesto rozdelíme na dve časti. Prvú časť vyvaľkáme na tvar veľkého plechu. Na plech dáme papier na pečenie, potom tam naložíme cesto. Cesto pred pečieme na 180stupňov 10minút. A takto spravíme aj druhou časťou cesta.
Smotanu zmiešame s pretlačenými cesnakmi a hmotu nanesieme na pred pečené cestá. Poukladáme naň pokrájanú slaninu, cibuľu a aj klobásu. Opäť pečieme na 180stupňov 15minút.





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára