nedeľa 25. marca 2012

Moje prvé bonbóny

Už som dlhší čas sa pohrávala s nápadom domácich bonbónov, len som si myslela že to bude asi náročnejšie a zaberie viac času. Nuž ale na moje prekvapenie je to rýchle a docela jednoduché. Jediné špeciálne čo potrebujeme je silikónová forma na bonbóny. Ja som ju minulý rok kupovala ešte pred Vianocami v lídli. Ani to neni drahá vecička a aj ju viem využiť viac krát. Ale jedno je isté tieto bonbóny budú robené v mojej kuchyni viac krát, hlavne keď niekto má nejaké sviatky. Totiž u nás na tie kúpené bonbonieri nikto nemá chuť okrem otca. A aj tu sa budem držať babkinej rady: ´´V tomto aspoň vieš že čo je.´´

Prísady:
70% čokoláda
biela čokoláda
jahodová čokoláda
smotana na šľahanie

Nad parou roztopíme 70percentnú čokoládu. Štetcom s roztopenou čokoládou vytrieme silikónovú formu na bonbóny. Silikónovú formu vložíme do mrazničky aby čokoláda stuhla. Po niekoľkých minútach vyberieme formu a zase ju vytrieme 70percentnou čokoládou a dáme ju späť do mrazničky aby opäť stuhla čokoláda. Zatiaľ v druhej miske nad parou roztopíme jahodovú čokoládu, aby bola dostatočne krémová prilejeme málinko smotany na šľahanie. Formu vyberieme z mrazničky a malou lyžičkou jahodovú čokoládu dáme do foriem. A zase ju dáme do mrazničky. Čas tuhnutia tu je trošku dlhší lebo vrstva je hrubšia. Keď už stuhla vyberieme ju z mrazničky a spodok bonbónov natrieme zase 70percentnou čokoládou a do mrazničky. A nakoniec aj na druhý krát natrieme spodok čokoládou. A bonbón nakoniec môže ostať v mrazničke aj hodinku.


Spravila som aj mentolové s týmto istým postupom len tam som namiesto jahodovej čokolády topila mentolovú čokoládu a tam nepridávajte smotanu na šľahanie lebo vznikne nejaká hrudkovitá zmes, ktorou sa dá tiež plniť bonbón veď nikto to nevidí, len Vy. 
A tretia kombinácia ktorú som pripravovala bola s kokosom a mandľou. Postup pravdaže ten istý, len tu som začala bielou čokoládou  vytieranie a potom pokračovala s 70percentnou. A kokosovú plnku pripravíme veľmi jednoducho. Trošku kokosu nasypeme do misky pridáme máličko mlieka, práškového cukru a zmiešaním by sme mali dostať skoro rozotierateľnú masu ako pri plnenej vianočke. Čiže do bonbónu pred vložením plnky som dala jednu mandľu a potom kokosovú plnku. A koniec ten istý ako pri jahodovom. 



1 komentár: