pondelok 16. apríla 2012

Sablé Viennois kráľovná čokoládových keksíkov

Elegantný, jednoduchý ako aj na výzor aj na chuť... tieto dve slová najviac vystihujú tieto keksíky. Čokoládové trošku horké popritom aj sladké, na špičke jazyku cítiť štipku soli... jednoducho tie naj keksíky ktoré som jedla. Za deň zmizli a to tak, že komu som sľúbila tomu sa neušlo... asi od teraz budem robiť len dvojitú porciu.      Najlepšie sú s pohárom studeného mlieka, alebo ku káve... pravdaže nemusíme chuť týchto fantastických keksíkov zabiť niečim takým ako káva. Jednoducho je to luxus ktorý viete doma pripraviť.



Prísady na približne 40 keksíkov:
250g  82% masla
260g polohrubej múky
30g tmavého nesladeného kakaa
120g práškového cukru
2 menšie bielka (maximálne 50g!!!)
2štipky soli

Múku a kakao som zmiešala preosiala. Maslo musí mať izbovú teplotu! Maslo vyšľaháme až do penista. Preosiala som do vyšlahaného masla práškový cukor, pridala soľ, bielka. Túto zmes som šľahala ručným mixérom na najvyššom stupni minútu. Pridala som zmes múky a kakaa a zľahka som zmiešala do homogénnej hmoty.

Cesto som prikryla a dala do chladničky na pól hodinku aby trošku stvrdla. Po uplynutí 30minút som cesto vybrala a pomocou gumenej varešky som cesto nahromadila do formy tyče na fóliu potom som formovala z cesta valec dlhý približne 42cm. Tento valec cesta som dala do chladničky na ďalšie 2hodiny. (Môžme aj na jednu noc ak chceme keksíky piecť na druhý deň...ale tie 2hodiny sú minimum.)


Z cesta som odkrajovala 1cm hrubé keksíky. Rúru som predhriala na 180 stupňov a keksíky som piekla 14minút.


Nechala som ich stvrdnúť na plechu, čiže vychladnúť. Nijako som ich nezdobila, tieto keksíky nepotrebujú žiadne zdobenie.  Ich chuť hovorí za seba!


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára