streda 25. apríla 2012

Cibuľové pagáče

Sú výborné na chuť a zmiznú za jeden deň...


Prísady:
1kg polohrubej múky
500g masla alebo margarínu
2 vajíčka
2 polievkové lyžice soli
1dl mlieka
1 veľký kelimok kyslej smotany
1 štipka soli
50g droždia.

70g masla
3-4 cibule

Mlieko zohrejeme na vlažné pridáme cukor a droždie a necháme kvasiť desať minút. Zmiešame múku,  soľ, maslo, vajíčka, mlieko, kyslú smotanu a zmes s droždím spolu. Vypracujeme cesto, ktoré zabalíme do fólie alebo dáme do sáčku a na dve hodiny ho dáme do chladničky odpočívať.
70g masla som roztopila na panvici a pridala na drobno nakrájanú cibuľu a na malom ohni pomali necháme trošku zhnednúť cibuľu. Počkala som kým zmes vychladne.Cesto rozvaľkáme na tenko, potrieme 3/4 cibuľovej zmesy. Cesto som ohla do poli, aby cibuľou potretá časť bola zakrytá. Vrch som zase natrela cibuľou zmesou ktorá mi ostala. A cesto som zase poskladala a nechala odpočívať minimálne pól hodinu na chladnom mieste.Cesto rozvaľkáme na hrúbku približne 2-3cm a vykrajujeme pagáče. Pagáče poukladáme na plech vyložený papierom, a pagáče zase necháme odpočívať 30minút. Rúru pred hrejeme na 200stupňov. Vrch pagáčikou natrieme vajíčkom, a pečieme 10-12minút do zlatista.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára