štvrtok 19. apríla 2012

Čokoládovo mandľové slimáky

Prísady na cesto:
300g hladkej múky
droždie
1,5dl vlažného mlieka
1 čajová lyžička práškového cukru
50g cukru
50g roztopeného masla
1 vajce
štipka soli

Plnka:
50g masla
100g bielej čokolády
50g mandlí nasekaných na väčšie kúsky

30g masla roztopeného
2dl sladkej smotany na šľahanie ochutenej s vanilkovým cukrom

Do vlažného mlieka pridáme lyžičku cukru a droždnie a necháme kvasiť. Ostatné prísady na cesto spracujem aj s mliekom a droždím. Cesto nechám odpočívať aspoň 10minút. Po uplynutí 10minút cesto ešte raz poriadne prepracujem a zase ho odložím odpočívať na hodinu až kým narastie na dvojitú veľkosť.
Predtým akoby som rozvaľkala cesto na pól cm hrubé tak pripravým plnku. Plnku pripravýme nad vodnou kúpelou, maslo a bielu čokoládu roztopíme nad parou. Musíme rýchlo pracovať lebo rýchlo tuhne. Na rozvaľkané cesto natrieme plnku a posypeme sekanými mandľami. Cesto natočíme tesne a konce trošku pritlačíme aby plnka nevytiekla. Odkrajujeme približne 2cm hrubé slimáky. Stred slimákov som trošku vytlačila do vrchu aby boli krajšie po upečení. Slimáky som naložila na plech vyložený s papierom na pečenie. Na jeden plech naložíme 9slimákov lebo narastú počas pečenia!


Slimáky som nechala odpočívať dobrých 30minút potom som prvý plech naložila do studenej rúry. Predtým som každý jeden slimák poliala lyžičkou topeného masla. Na 180stupňov som piekla 15minút, kým nezačali hnednúť potom som ešte každý jeden slimák poliala lyžičkou vanilkovej smotany a vložila späť do rúry na 5-8minút  až kým pekne nezhnedli. Druhý plech slimákov som piekla 10minút a po tom čase poliala vanilkovou smotanou a piekla ďalej 5minút.



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára