pondelok 17. decembra 2012

Čokoládový koláč

Nedávno som vyskúšala tento recept, ktorý som dostala od jednej priateľky. Prisala my, že tento koláč bude mať sto percentný úspech a naozaj nesklamal. Moja mama miluje tieto koláče "bejgli". Babka mala na to veľmi dobrý recept, ale som chcela vyskúšať aj tento. Koláč nestihol poriadne ani vychladnúť, totiž otec (cukrár) sa pustil doň a nevedel kde konca. Mama po ochutnaní vyhlásila, že tento bude nový recept ktorý budeme používať na "bejgli". Na Vianoce, ho musím znova upiecť ale aj makový a orechový. Orechové recepty u mňa nenájdete veľmi, totiž som alergická na orechy a nahrádzam ich mandľami. Dúfám, že aj u Vás zabodujú, milí čitatelia.

Prísady:
Cesto:
500 g polohrubej múky
3 žĺtky
3 dl vlažného mlieka
1/2 sáčku suchého droždia
70 g cukru
1 zemiak uvarený, pretlačený
3 polievkové lyžice oleja

Plnka:
50 g tmavého nesladeného kakaa
130 g práškového cukru
olej na potretie vrchu cesta

Múku dáme do väčšej misy. V múke urobíme väčšiu priehlbinu do ktorej dáme troška z cukru, droždie a mlieko. 10 minút necháme kvasiť droždie a potom postupne pridáme všetky prísady a vymiesime homogénne cesto. Cesto necháme odpočívať hodinu na teplom mieste. Na múkou vysypanom povrchu prepracujeme cesto ktoré rozdelíme na dve časti. Cesto rozvaľkáme na pól cm hrubé. Povrch cesta potrieme olejom a posypeme plnkou (predtým kakao a práškový cukor zmiešame poriadne). Cesto zrolujeme a položíme na vymastený, vysypaný plech. Takto isto spracujeme aj druhú časť cesta a položíme tiež na plech, kde necháme koláče odpočívať pól hodinu na teplom mieste zakryté utierkou. Pred pečením vrch koláčov potrieme rozšľahaným vajíčkom. Vložíme ešte do studenej rúry a pečieme na 190 stupňoch približne 30 minút. Predtým ako vyberieme cesto kontrolujeme ihlou, či je aj stred prepečený.
Vrch upečeného koláča ešte za tepla potrieme mliekom.



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára