pondelok 16. septembra 2013

Ženský dôvtip

Tento zákusok som robila už aj dávnejšie, len nejako sa zabudlo naň... Teraz som hľadala niečo rýchle, čo bude dobre vyzerať, ale bude aj bleskovo hotové. Dneska mám toľko na pláne, že neviem čím začať. 

Prísady na cesto:
4 vajíčka
120g polohrubej múky
120g cukru
2 polievkové lyžice oleja

Na vrch:
marhuľový lekvár
7 bielok
8 polievkových lyžíc cukru
100g až 150g posekaných orieškov (ja som použila mleté mandle... som alergická na oriešky)

Celé vajíčka vymiešame s cukrom do penista, miešame aspoň 8minút. Pridáme olej a pomaličky primiešame aj múku. Menší plech vymastíme, vysypeme a vlejeme doň rovnomerne cesto a pečieme 15 minút na 180 stupňoch.
Z bielok vyšľaháme tvrdý sneh do ktorého postupne pridávame cukor.
Cesto vyberieme z rúry, vrch ešte horúceho cesta potrieme marhuľovým lekvárom podľa chuti. Na vrch lekváru pridáme tuhý sneh z bielkov a posypeme orieškami. Zákusok dáme späť do rúry na 10 až 15 minút.
Necháme vychladnúť v plechu. Vychladnutý zákusok krájame mokrým nožom.





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára