sobota 26. januára 2013

Čokoládovo - kakaová bábovka

"Najlepšia bábovka ktorú som zatiaľ jedol."

Tak toto som počula od otca keď ochutnal moju bábovku... bola som hrdá na seba. Nie nepreháňam! Môj otec je totiž kuchár... kedysi robil v Bratislave v 5 hviezdičkovom hoteli šéfkuchára. Čiže keď od neho dostanem takúto pochvalu veľmi sa teším. On väčšinou na to čo ochutná odo mňa uštipačne povie, že toto a toto ešte by neuškodilo.. nuž ale pri tomto povedal že najlepšia. Tak dúfam že aj Vám zachutí.


Prísady:
500 g polohrubej múky
2 dl vlažného mlieka
42 g droždia
100 g práškového cukru
1 čajová lyžička vanilkovej arómy
1,5 dl oleja
1 štipka soli
2 vajcia
2 polievkové lyžice tmavého kakaa
100 g čokolády na varenie
100 g bielej čokolády

Múku dáme do misy v strede múky urobíme priehlbinu do ktorého dáme cukor, droždie a vlažné mlieko. Droždie necháme kvasiť 15 minút. Okrem kakaa a čokolády pridáme všetky prísady a vypracujeme cesto. Cesto rozdelíme na dve časti do jednej časti pridáme kakao a posekanú bielu čokoládu, do druhej časti pridáme nasekanú horkú čokoládu a vpracujeme do cesta.
Na teplom mieste necháme cesto odpočívať hodinu.
Najprv rozvaľkáme svetlé cesto, potom naň položíme tmavé cesto a rozvaľkáme tiež, netreba aby celkom zakrylo svetlé. Cesto zrolujeme do tvaru rolády a položíme do vymastenej formy bábovky, kde necháme cesto ďalších 30 minút odpočívať na teplom mieste, aby mohlo narásť.
Rúru predhrejeme na 150 stupňov a bábovku pečieme hodinu.




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára