nedeľa 7. júla 2013

Mliečný koláč

A už som zase doma :D Odpočinula som si pri mori a teraz sa púšťam s novou energio do písania môjho blogu. Budem aktívnejšia aspoň som si to predsavzala. Budú aj fotky s gastronómie s Tuniska, ale to bude trošku dlhšie... A asi Vás viac zaujme nový recept. 
Takže konečne som sa odhodlala a v tomto teple som zapla rúru :D Višní je dosť, tak niečo predsa som musela urobiť s nimi. Nechať pre vrabcov? To nie!

Prísady:
3dl mlieka
2dl smotany na šľahanie
1 štipka soli
400g višní (môže byť trošku aj viac)
150g hladkej múky
1 čajová lyžička vanilkovej arómy
3 vajíčka
90g práškového cukru

Budeme potrebovať plech s rozmermy 30 x 24 cm, ktorý vymastíme a vysypeme. Višne umyjeme, vyberieme kôstky, odkvapkáme a dáme na spodok plechu.
Vajíčka vyšľaháme do penista, pridáme štipku soli, práškový cukor a miešame ďalších 10minút(!) aby sme dostali penistú hmotu. Po 10min. primiešame aj mlieko, vanilkovú arómu a smotanu na šľahanie. Nakoniec pridávame múku do riedkej masy. Masu rozmiešame poriadne aby v nej neboli hrudky! Masu pomaličky nalejeme do plechu na višne. Koláč pečieme v predhriaej rúre na 180stupňoch 30minút. Necháme koláč vychladnúť, vrch môžeme posypať práškovým cukrom a tak podávame.



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára