piatok 28. septembra 2012

Citrónový keksík

Viem fotka bude katastrofa, ale je tu výhovorka ako stále. Včera som ešte piekla tieto keksíky, len vtedy sa mi nechcelo fotiť... a dnes som sa zobudila chrípkou. Bolí ma všetko, nedostanem vzduch cez nos a neviem hltať... no jednoducho super. Teraz si ležím a organizujem recepty, čo budem variť keď konečne dôjdeme domov. Nuž ale ani knihu nesúdime podľa obalu! Aj tomuto keksíku sa oplatí dať šancu, fakt je vynikajúci krehký a svieži.

Potrebujeme:
100g polohrubej múky
1/4 citrónovej kôry a šťavy
1čajová lyžička kypriaceho prášku
1polievková lyžica mlieka
50g mäkkého masla
50g práškového cukru

Všetky prísady vsypeme do jednej mysy v ktorej vypracujeme cesto do homogénnej hmoty. Ak je cesto hotové dáme do chladničky aspoň na hodinu.
Rúru predhrejeme na 180stupňov. Pripravíme plech ktorý vyložíme papierom na pečenie, a z cesta formujeme guličky rovnakej veľkosti. Guličky rozpučíme dlaňou a poukladáma na plech. Pečieme 6-9minút, po 6 minútách pozorujeme keksíky ak sú okraje pekné zlatisté vtedy sú hotové.


3 komentáre:

  1. Waw ! tak tento recept si idem okamžite vytlačiť, moje deti milujú keksíky . Si veľmi šikovná :-). No vidíš zvládla si to ( feedjit ) :-). Ja zas neviem prísť na to , že keď sa pripojím ako člen vždy ostanem vysieť aj v následníkoch :-( vôbec neviem kde robím chybu až mi je to trápne .

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Potom napíš ako sa podarili. Budú ešte keksíky, len najprv prekonať horúčku lebo takto sa mi nechce nič :S
    No bez teba by som ten Feedjit vôbec nezvládla.

    OdpovedaťOdstrániť